6 Tips om een LinkedIn Pro te worden

Voor het vergroten van je zakelijk netwerk is LinkedIn een geweldig platform om in te zetten. Het is de beste plek om zakelijke en serieuze personen te bereiken. Als LinkedIn goed wordt gebruikt, kun je jouw merkbekendheid en het verkeer naar je bedrijf vergroten.

Maar helaas gebruiken de meeste mensen LinkedIn verkeerd. Vaak genoeg delen ze slechts wat artikelen of korte updates, maar je kunt veel meer met dit platform doen.

In dit artikel geef ik 6 tips om een LinkedIn-pro te worden – maar laten we eerst eens kijken waarom LinkedIn zo een krachtig platform voor jou en je bedrijf kan zijn.

(Bovenstaande foto courtecy:  Annemiek van ‘t Wout Huidtherapeut van Mooiere Huid tijdens VIP dag met o.a. LinkedIn like a Pro training.)

 

Waarom LinkedIn inzetten?

LinkedIn is het meest populaire professionele social mediaplatform dat er is. Wat betekent dat als je een B2B-bedrijf hebt of je richt op andere professionals in een specifieke branche, dit het ideale platform zou kunnen zijn om je bedrijf te laten groeien.

Waar je met Facebook een breder publiek kunt bereiken, omdat Facebook niet alleen vaker en door meer personen wordt gebruikt, is de waarde van LinkedIn niet te onderschatten.

Op LinkedIn bereik je wellicht minder personen, maar deze personen zijn doorgaans serieuzer dan Facebookgebruikers en ze zitten op dit platform met een specifiek doel. Dit kan zijn het uitbreiden van hun netwerk, zoeken naar personeel of advies.

Zelf ben ik er een grote voorstander van om beide platformen in te zetten. Het loont om een professioneel uitziende pagina op zowel LinkedIn als Facebook te hebben.

Meer weten over hoe je het maximale uit je pagina op Facebook kunt halen? Lees hier mijn artikel met 10 Tips om te Scoren met je Facebookpagina.

Ook scoren op LinkedIn? Hieronder de tips:

Tip # 1 – Maak gebruik van je persoonlijk profiel

Hoewel het aantal bedrijfspagina’s blijft toenemen op LinkedIn, domineren persoonlijke profielen nog steeds het platform. Met een eigen profiel krijg je toch meer reacties.

Bedrijfspagina’s zijn waardevol; hier kun je meer informatie over je bedrijf verstrekken, een koppeling maken naar je website en belangrijke nieuwsberichten delen. Uiteraard zijn er manieren om de zichtbaarheid van je bedrijfspagina te vergroten. Je zult toch merken dat je via een persoonlijk profiel meer personen kunt bereiken en meer betrokkenheid kunt realiseren.

Dit om de volgende redenen:

  • Je kunt geen connectieverzoeken of persoonlijke berichten verzenden vanaf een bedrijfspagina.
  • Pulse artikelen kun je alleen via een persoonlijk profiel publiceren.
  • Mensen volgen eerder een persoonlijk profiel dan een merk of bedrijfspagina op LinkedIn.
  • Op LinkedIn willen mensen communiceren met andere mensen en niet met bedrijven.

Dat betekent dat je vanuit je persoonlijk profiel moet posten voor maximale betrokkenheid.

Tip # 2 – Werk je LinkedIn-profiel tijdig bij

Het is gemakkelijk om te vergeten je LinkedIn-profiel bij te werken als je een nieuwe vaardigheid onder de knie hebt of een nieuwe baan hebt gekregen. Verouderde informatie laat echter geen goede indruk achter.

Mensen kunnen gemakkelijk aannemen dat je niet actief bent en niet de moeite waard bent om te benaderen voor een leuke uitdaging.

Bovendien zoeken mensen vaak op basis van belangrijke criteria. Als je je gegevens niet up-to-date houdt, zul je niet in relevante zoekresultaten worden weergegeven. Mensen kunnen bijvoorbeeld zoeken op:

  • Branche
  • Bedrijf
  • Plaats
  • Baan/positie

Zorg ervoor dat je je profiel regelmatig update met nieuwe prestaties en dergelijke.

Tip # 3 – Gebruik professionele foto’s

LinkedIn is een platform voor zakelijke professionals, daarom is het belangrijk om een ​​professionele uitstraling te hebben. Dit doe je door de juiste foto’s in te zetten.

Er zijn twee belangrijke foto’s op jouw LinkedIn-profiel, met name:

  • Je profielfoto: dit is het beeld dat mensen zien elke keer dat je in iemands nieuwsfeed verschijnt of met hen communiceert. Daarom is het belangrijk dat je investeert in een professionele foto van hoge kwaliteit.
  • Je achtergrondfoto – hiermee kun je extra informatie aan bezoekers verstrekken. Denk aan je producten, diensten, contactinformatie en dergelijke.
Zet je achtergrond foto in om een LinkedIn pro te worden.

Zelf een achtergrondfoto maken? Dan zit je precies goed met de training Design met Canva like a Pro.

Tip # 6 – Personaliseer de URL van je profiel

Een standaard LinkedIn-profiel-URL is meestal lang en bevat een aantal vreemde cijfercombinaties. Gelukkig maakt LinkedIn het je heel gemakkelijk om in plaats daarvan een aangepaste URL te maken.

Dit maakt het eenvoudiger voor mensen om naar je profiel te linken en naar je profiel te zoeken.

Dit zijn slechts enkele tips om LinkedIn like a pro in te zetten. Vraag je je af hoe je je online beter kunt profileren en hoe je LinkedIn daarbij kunt inzetten? Dan is onze training LinkedIn like a Pro precies voor jou!

Meld je hier aan.

 

 

© Santousha Kalk

SEA Specialist: expert in het opzetten en optimaliseren van Google AdWords en BingAds campagnes voor verschillende branches. Gespecialiseerd in: Google Grants, Gmail Ads, BingAds en SEO teksten. Auteur voor Frankwatching en nu ook de #DigiDames. Lees hier meer over Santousha. 

TAGS:

BeeldmateriaalentrepreneurFemale BossGoogleGoogle AnalyticsGoogle ServicesGoogle toepassingeninternetOndernemenPersonal DevelopmentZelfstandig Ondernemer

Tags: